Blog Layout

Start to blog!

Practice what you  preach!

Als we met onze klanten overlopen welke stappen we gaan ondernemen om hun website te ranken; dan benadrukken we altijd het belang van een blogpagina.

We zijn grote fan van het "teach by example" principe dus het is maar logisch dat we achter het toetsenbord duiken en beginnen bloggen!


Een blog(je) is een ideale manier om op regelmatige basis relevante content toe te voegen aan je website zonder dat je daarvoor iets moet veranderen aan je bestaande pagina 's.

Want daar houdt onze vriend Google van: content!

Als jij een website hebt waarop amper staat wat je doet en waarvoor klanten bij jou terecht kunnen, dan kan Google er geen informatie uithalen. Hij kan niet lezen wat je doet en wat je core business is.
Hoe kan hij je dan belonen met die mooie eerst plaats in de zoekresultaten?


Valt het je trouwens op dat we over Google praten als een echte persoon?

Zo zien we hem ook: als onze vriend!

We werken samen, onderzoeken wat hij nodig heeft en hoe we hem goedgezind kunnen houden.

Geweldig toch! :-)


Maar bloggen dus...
Oorspronkelijk was een blog bedoeld als een soort van persoonlijk dagboek dat op een website werd gepubliceerd. Bloggers deelden (soms meerdere keren per dag) hun gedachten en emoties. Als lezer heb je de kans om een reactie te plaatsen.
Vandaag zijn bloggers erg populair en sommigen hebben er zelfs hun job van gemaakt. Op social media zie je dan soms foto 's verschijnen van mensen op exotische stranden die "aan het werk" zijn. #jaloers


Wij zien een blog vooral functioneel: het is manier om een aantal keywords toe te voegen op je website waardoor je Google steeds meer informatie geeft over wat je precies doet. De keywords (of zoektermen) worden mooi ingepakt in de vorm van een blog.

Als je dat niet doet dan krijg je dit: SEO, van boven staan in Google, zoekmachine, website ranken, hoe word ik zichtbaar online? :-)


Om af te sluiten geven we nog graag onze top 5 tips voor het schrijven van een krachtig blogartikel:


1. Kort en bondig

Wat ons betreft bestaat de ideale blog uit een 500 tal woorden.

Dat is de ideale lengte om over iets te schrijven en ideaal om je lezer vast te houden. Gebruik geen ellenlange zinnen: een blog is niet bedoeld als inzending voor een literaire schrijfwedstrijd.
Je schrijfstijl mag best dicht aanleunen bij hoe je praat. 



2. Bepaal je onderwerp

Wie zijn je lezers? Logischerwijs kies je je onderwerp in functie van je bezoekers. Als je dierenvoeding verkoopt, kan je misschien beter niet bloggen over de beursinflatie! Blijf bij jezelf en je bedrijf! Er is vast genoeg om over te schrijven!



3. Zorg voor structuur

Een blog zorgt altijd voor een meerwaarde of geeft altijd een antwoord op een specifieke vraag. Bijvoorbeeld: Hoe ziet de ideale blog eruit" of "Wanneer moet je bloembollen planten?".
Maak gebruik van alinea 's en zorg dat je een inleiding en een slot hebt!



4. Gebruik keywords

Yes! Hier draait het dus om.

Content is king! Google beloont je met een hogere positie als jij hem laat weten wat je precies doet!



5. Eindig met een call to action!

Een CTA is wat je wil dat je lezer doet.

Wil je dat hij doorklikt naar een andere website?

Dat hij je mailt of een enquête invult?

Maak dit dan duidelijk door een link of een button toe te voegen.



We hopen dat we jou op die manier een  beetje hebben kunnen inspireren.

In elk geval weet je waarom bloggen op je website zo belangrijk is.

Ga aan de slag en hou deze tips in je achterhoofd. Oefening baart kunst!

Wie weet zit jij binnenkort op een exotisch strand met een cocktail in je hand en je laptop op je schoot!


Barbara & David




P.S. Meer weten? Stuur ons een bericht!








Klaar om in zee te gaan met Maro Media?

Let's connect!
We zijn hier om jou te helpen!

Stuur ons een bericht en we nemen contact op. 

Of bel ons:  0494 30 86 64

Agency Contact Form

Nog meer tips: 

14 apr., 2024
Waarom sociale media onmisbaar is
31 mrt., 2024
Heb jij een website maar vind je het moeilijk om gezien te worden in Google? Wil je graag je online zichtbaarheid vergroten maar wil je nog niet de stap zetten om een SEO-bedrijf in Gent in te schakelen? Geen zorgen, je bent niet alleen. Veel mensen staan voor dit dilemma: ze willen hun website optimaliseren voor zoekmachines, maar hebben niet de middelen om een professioneel bureau in te schakelen. Gelukkig zijn er verschillende stappen die je zelf kunt nemen om je SEO te verbeteren. Zoekwoorden Een van de grootste uitdagingen bij het optimaliseren van je website is het vinden van de juiste zoekwoorden. Maar hier is het goede nieuws: je hoeft geen dure tools te gebruiken om goede zoekwoorden te vinden. Begin met het brainstormen van woorden en zinnen die verband houden met jouw website en wat je te bieden hebt. Denk na over de vragen die mensen zouden stellen als ze op zoek zijn naar jouw product of dienst. Gebruik vervolgens een gratis programma zoals de Zoekwoordplanner van Google of Ubersuggest om te zien hoe vaak deze zoekwoorden worden gezocht en hoe competitief ze zijn. Op deze manier weet je hoe kwalitatief je zoekwoorden zijn en of mensen er daadwerkelijk naar zoeken. Kies vervolgens een aantal relevante zoekwoorden om op te focussen en verwerk ze op een natuurlijke manier in de inhoud van je website. Laadsnelheid Een snelle laadtijd is altijd gunstig voor je website, niet alleen omdat dat fijn is voor jouw potentiële klanten, maar ook voor de rangschikking op Google. Hoe sneller jouw website laadt, hoe beter hij het zal doen in termen van SEO. Om erachter te komen wat de laadtijd is van jouw website, hoef je gelukkig geen technisch genie te zijn. Hier kun je namelijk ook gratis tools voor gebruiken zoals PageSpeed Insights of GTmetrix . Mobielvriendelijk Zorg er ook voor dat je website mobielvriendelijk is, aangezien steeds meer mensen dingen opzoeken op mobiele apparaten. Gelukkig bieden veel hosting-platforms (waar je je website op hebt gemaakt/laten maken), zoals WordPress of WIX , veel mobielvriendelijke opties om je hierbij te helpen. De inhoud Het hebben van een hoogwaardige inhoud op je website is misschien wel de belangrijkste factor voor een succesvolle SEO-strategie. Google geeft de voorkeur aan websites die relevante en waardevolle inhoud publiceren. Denk bijvoorbeeld aan een FAQ-pagina (frequently asked questions-pagina) waarop je antwoorden geeft op de meest gestelde vragen over jouw product of dienst. Hoe je dit het beste aanpakt? Begin met het identificeren van onderwerpen die interessant en nuttig zijn voor jouw doelgroep en schrijf vervolgens een tekst die deze onderwerpen behandelt op een informatieve en boeiende manier. Gebruik afbeeldingen en video's om je inhoud te verrijken en maak het gemakkelijk te delen op sociale media. Vergeet ook niet om je zoekwoorden in je inhoud te verwerken om je kans op een goede rangschikking in Google te vergroten. Geduld In een notendop, zelfs als je nog niet klaar bent om een ​​professioneel SEO-bedrijf in Gent in te schakelen, zijn er dus nog steeds veel dingen die je zelf kunt doen om je website beter vindbaar te maken op Google. Met een beetje tijd, moeite en geduld kun je je SEO-strategie naar een hoger niveau tillen en zorgen voor meer organisch verkeer naar je websi te.
28 aug., 2023
Onze beste tips om te reageren op online reacties. 
04 aug., 2023
Een handleiding voor marketing in de digitale wereld vandaag
17 mei, 2023
Weet jj hoe je deze knoppen moet gebruiken om je conversie te verhogen?
24 mrt., 2023
Waarom klikken websitebezoekers weg?
08 mrt., 2023
Is jouw profiel geoptimaliseerd?
door Tori Klein 13 mrt., 2019
Zo gaat het meestal: Je hebt net een project afgewerkt waar je trots op bent en plots schiet het je te binnen: je moet nog een foto trekken voor op Facebook! Je maakt snel de foto, opent de app op je telefoon, verzint een tekstje en klikt op "post". En oops; het was al 7 weken geleden dat je nog eens iets had gepost. Herkenbaar? Soms horen we ondernemers zeggen: "Ik heb dat niet nodig al die social media en ik heb daar ook geen tijd voor". Jammer, want ze laten een mooie kans liggen. Dit zijn wat ons betreft de 3 belangrijkste redenen waarom je wel online actief moet zijn: Je verhoogt de geloofwaardigheid van je bedrijf. Je deelt je realisaties Je toont wie je bent en waarvoor je (jouw bedrijf) staat Geloofwaardigheid Klanten gaan online op zoek naar een dienst of bedrijf dat ze nodig hebben. In de meeste gevallen zullen ze Googlen maar steeds vaker belanden ze op jouw social media kanalen. Als die niet volledig zijn ingesteld of wanneer je al heel lang niks meer hebt gepost, dan geeft dat geen goede indruk. Wil je jouw potentiele klanten laten denken dat je maar half werk levert? Of dat je niet meer actief bent? Social media kanalen zijn eigenlijk digitale visitekaartjes. Je wil toch een goede indruk maken? Zorg ervoor dat je regelmatig post en zorg dat je een plan hebt. In een volgende blog gaan we hier dieper op in. Realisaties Heb je net een project afgewerkt? Heb je een mooie review ontvangen? Delen dan maar! Je social media kanalen zijn hét platform bij uitstek om te tonen waar je mee bezig bent en een portfolio op te bouwen. Klanten smullen van jouw resultaten en vinden het leuk om te zien waarmee je bezig bent. Als je weinig IT vaardigheden hebt en niet weet hoe je je website moet aanpassen, dan zijn je social media kanalen the way to go! Show yourself We snappen het: je staat niet graag in de belangstelling en wil eigenlijk niet zelf op de foto. Maar weet dat je klanten vaak bij jou kopen omdat JIJ het bent! Het gaat om JOU want de diensten of het product dat jij levert kunnen ze ook elders verkrijgen. Social media is een ideaal kanaal om aan jouw klanten te tonen wie je bent, waarvoor je staat en waarom ze bij jou klant moeten worden/blijven. It 's all about you! Hopelijk ben je overtuigd waarom die social media kanalen zo belangrijk zijn. En neen: je hoeft niet zelf een dansje te doen voor op TIK TOK. Maar ga aan de slag en denk na over wat je dan wél kan doen! In een volgende blog geven we hierover zeker nog tips. Wij helpen graag om samen met jou een plan op te stellen of om content uit te werken. Voor een aantal klanten onderhouden wij hun social media kanalen en posten we meerdere berichten per week. Benieuwd wat wij voor jou kunnen doen? Maak even een afspraak in onze agenda en we luisteren graag naar hoe we kunnen helpen! Tot snel Barbara & David
Share by: