SEO EXPERT
Waarom een SEO Expert inhuren?
Als SEO Expert gaan we verschillende technieken toepassen om hoge rankings te halen binnen de Google zoekresultaten.
Een SEO expert zorgt ervoor dat uw website op een organische manier bovenaan de zoekresultaten in Google, Bing of Yahoo staat.
Onderzoek wijst uit dat 52% van alle organisch verkeer via SEO op uw website belandt, dit is meer dan alle andere kanalen samen YouTube, Facebook, Instagram, advertenties.
“SEO is not about tricking Google. It’s about partnering with Google to provide the best search results for users." —
Phil Frost
Wij horen graag van jou!
Contacteer ons
Onze SEO strategie
Dit is een belangrijke strategie en niet zo complex als velen zouden denken.
Fase 1: De SEO audit
Als je een SEO campagne start zonder een SEO audit uit te voeren dan Is dat zoals een huis bouwen zonder fundamenten. We onderzoeken de off site signalen en analyseren de website. Zo krijg je een duidelijk beeld van de startsituatie.
Veel marketeers starten met een website analyse maar wij gaan altijd eerst kijken naar de hoeveelheid off-site signalen er zijn.
Vijf items om te controleren in de audit van de backlinks
Omdat backlinks een grote Ranking Factor zijn, is doorheen de geschiedenis van SEO gebleken. Dus dan is het belangrijk om dit in kaart te brengen.
Het gaat vooral over het aantal verwijzende domeinen, hoe meer je website er heeft, goed beter.

1. Zijn de links van hoge kwaliteit?
Het is belangrijk om te onderzoeken hoeveel lage kwaliteit links je website heeft. Als dit slechts een laag percentage is, dan is dat geen probleem.
Kwantiteit heeft ook zeker zijn rol in SEO. Google weet dat er zeker ook minder kwalitatieve links aanwezig zullen zijn.
2. Zijn de geplaatste backlinks relevant?
Het is belangrijk om rekening te houden met een relevantie-barometer. Er zijn twee soorten mogelijkheden bij relevantie: locatie en onderwerp.
We proberen in eerste instantie zoveel mogelijk relevante backlinks te vinden. Als dit niet meer lukt dan pas zal de relevantie lager en lager worden.
3. Worden de links naar de juiste pagina's geplaatst?
Een fout die vaak gemaakt wordt is dat alle backlinks geplaatst worden naar de homepagina van een website. Hou er rekening mee dat deze backlinks richting aanwijzers of stemmen zijn voor een bepaalde pagina. Als een van jouw diensten pagina's geen stem krijgt dan lijkt die misschien niet zo belangrijk in de ogen van Google, terwijl het dit tegendeel zou moeten zijn.
4. Worden er op regelmatige basis nieuwe links geplaatst?
Het is belangrijk dat jouw website of een bepaalde pagina blijft stemmen krijgen van andere websites. Zo ziet Google dat deze pagina belangrijk blijft.
5. Is de anchor text niet over geoptimaliseerd?
Vroeger werd je beloond als een anchor text heel veel voor kwam in de backlinks. Nu is het net het omgekeerde omdat Google beseft dat er dan gemanipuleerd wordt. Dus variëren is zeker de boodschap om dit te vermijden.
Nu we als SEO expert klaar zijn met het analyseren van de backlinks kunnen we over naar de on-page audit.
Wat zeggen onze klanten op Google?
3 Onpage factoren om rekening mee te houden
1. Is jouw website structuur in orde?
- Hoe is de indeling?
Een goede website indeling zorgt ervoor dat jouw bezoekers makkelijk hun weg vinden op jouw website. Dit zorgt ervoor dat de bezoekers niet zomaar wegklikken, ze blijven dus langer op jouw website aanwezig. Dit is ook een heel belangrijke factor binnen SEO, we proberen bezoekers zo lang mogelijk op onze website te houden, dit is een belangrijke Google optimalisatie want Google houdt er niet van als bezoekers snel van je website terug wegklikken.
Ook een zoekrobot vindt makkelijk zijn doorheen de verschillende pagina's. Dit zorgt ervoor dat de pagina's makkelijker geïndexeerd worden. Indexeren wil zeggen dat ze opgenomen worden in de database van Google. Pas als ze geïndexeerd zijn, kunnen ze gevonden worden door potentiële bezoekers. En daar gaat het hem natuurlijk om bij SEO.
- Zijn er voldoende interne links?
Interne links zorgen ervoor dat gebruikers gemakkelijk kunnen navigeren doorheen jouw website, door een relevante link te steken op een woord of op een deel zin. Google kan zo heel makkelijk de verschillende pagina's crawlen en indexeren.
Probeer altijd een exacte match te nemen bij een interne link, zo geef je duidelijk aan Google en ook aan je bezoeker mee waarover de gelinkte pagina precies gaat.
- Heeft je website een sitemap?
Zorg dat je website een sitemap heeft, dit bestandje kan makkelijk gelezen worden door Google en zo weet hij onmiddellijk hoeveel pagina's je website heeft en waar hij ze kan vinden. Dit is een soort index van jouw volledige website.
2. Zijn er technische issues?
- Zijn er gebroken links?
Dit wil zeggen als een bezoeker op een link klikt op een bepaalde pagina wordt de juiste pagina niet meer geladen. Dit soort van negatieve gebruikerservaring en moeten we proberen te vermijden. Als SEO Coach kunnen dit oplossen door een correcte link in te stellen.
- Zijn de titels en omschrijvingen van pagina's juist ingesteld?
Een goede titel en een goede omschrijving maken duidelijk aan je bezoeker en aan Google waarover de webpagina gaat, stel dit dus zeker in. Een titel mag maximum 55 karakters bevatten en een omschrijving maximum 160.
Deze titel en omschrijving is het eerste wat je potentiële bezoekers zullen zien binnen de zoekresultaten van Google. Hiermee kan je ze overtuigen om je website aan te klikken, neem dit dus serieus.
- Mobiel vriendelijk?
Is jouw website aangepast om via een smartphone te bezoeken? Indien dit niet het geval is, dan is het zeker een prioriteit om dit eerst aan te pakken.
- Laadt jouw website voldoende snel in ?
Meer dan 70% van alle internetgebruikers surft mobiel. Vaak gebruiken ze hiervoor hun 4G. Dit is een iets lagere snelheid dan het internet bij je thuis. Belangrijk is dus dat via je telefoon de webpagina's snel inladen.
- Zijn jouw afbeeldingen het juiste formaat, hebben deze een goede naam en een alt tekst?
De nieuwe standaard voor afbeeldingen is het webp formaat. Dit is in hoofdzaak ontwikkeld voor websites.
Zorg ervoor dat jouw afbeeldingen ook niet te groot zijn, zo zal je website altijd heel snel geladen worden.
Een goede naam van afbeelding is belangrijk, bijvoorbeeld "dakwerker.webp" zegt meer dan "afbeelding001.webp" ook kan je hierbij een alt text instellen, bijvoorbeeld "dakwerker op een plat dak". Dit kan een extra toegevoegde waarde zijn omtrent het topic van je pagina.
3. Richt je je wel op de juiste zoekwoorden?
De content op jouw webpagina is dus heel belangrijk, zijn de onderwerpen die je bespreekt op die ene pagina allemaal relevant voor het hoofd topic? Dit zijn vragen die we ons allemaal moeten stellen? Zo staat de juiste content op de juiste pagina en weet Google perfect waar hij zijn bezoekers moet naartoe leiden.
Het is dus heel belangrijk om goede en vooral relevante content op je website te plaatsen. Kopieer nooit zomaar teksten van andere websites, Google kan perfect zien dat jij degene bent die plagiaat pleegt en hij zal dit afstraffen door een lagere ranking te geven.
Probeer ook te vermijden dat verschillende pagina's heel sterk op elkaar lijken, zo breng je Google in de war en weet hij niet welke pagina nu de meest interessante is.
Wij maken nieuwe pagina's aan met de juiste content perfect voor SEO. Ook passen wij reeds bestaande pagina's aan zodat deze nog vollediger en meer on topic zijn.
Als aanvulling kunnen wij ook extra blogs schrijven om jouw website nog meer body en autoriteit te geven.
Belangrijke Google updates
Jaar | Update | Beschrijving |
---|---|---|
2011 | Panda | Focus ligt op het verminderen van de zichtbaarheid van sites met heel lage kwaliteit of slechte inhoud. |
2012 | Penguin | Websites die van onnatuurlijk linkbuilding en keyword stuffing doen worden bestraft. |
2013 | Hummingbird | Zoekopdrachten worden beter begrepen door semantische interpretatie. |
2014 | Pigeon | Lokale zoekresultaten stijgen door goede SEO op de website, deze gaan hand in hand. |
2015 | Mobilegeddon | Mobielvriendelijke websites krijgen voorrang in mobiele zoekresultaten, mobiele en desktopversies zijn allebei belangrijk. |
2015 | RankBrain | Machine learning wordt geïntroduceerd om de zoekopdrachten nog beter te kunnen interpreteren. |
2018 | Medic Update | Een plotse focus op gezondheids- en YMYL-sites, waarbij de items E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) steeds belangrijker worden |
2019 | BERT | Google begrijpt steeds beter de juiste context in combinatie met de zoekopdrachten door middel van NLP. |
2021 | Core Web Vitals | Gebruikerservaring wordt nu een rankingfactor, de focus ligt op laadtijd, interactie van de bezoeker en stabiliteit. |
2022 | Helpful Content | Content die echte interessant is voor bezoekers wordt beloond |
2023 | September Core Update | De nadruk ligt steeds meer op originele en nuttige content, rekening houdende met E-E-A-T. |
2024 | Maart Core Update | Vorige updates worden samen genomen en onbehulpzame content krijgt klappen |
2025 | Maart Core Update | Er is een blijvende voortzetting van de focus op kwaliteit van tekst en ook gebruikersgerichtheid in de zoekresultaten. |
FASE 2: Het optimaliseren
Nadat we alle problemen in kaart hebben gebracht is het uiteraard de bedoeling om deze te gaan oplossen. Onze optimalisatie gebeurt in drie grote stappen.
Stap 1:
Alle technische problemen worden aangepakt, zoals je hierboven hebt gelezen zijn er heel wat zaken die fout kunnen ingesteld zijn. Dit gaan we eerst allemaal oplossen. Zo staat de website technische orde en weten we dus dat hij correct werkt.
Stap 2:
Aanmaken van extra social media kanalen om jouw branding te optimaliseren. We proberen jouw brand zoveel mogelijk te verspreiden op het internet. Dit zorgt ervoor dat Google jouw merk en bedrijf steeds beter leert kennen.
Stap 3:
Alle belangrijke pagina's worden geoptimaliseerd qua content, content wordt geschreven, wordt toegevoegd aan de verschillende pagina's en wordt ook geoptimaliseerd voor SEO. Indien nodig worden extra pagina's aangemaakt mocht blijken dat deze voor een bepaald onderwerp nog niet bestaan.
Stap 4:
Zoals hierboven ook beschreven is het plaatsen van backlinks een heel belangrijk onderdeel van het SEO proces. Dit is de laatste stap en zorgt ervoor dat jouw autoriteit in de ogen van Google enorm zal stijgen. We plaatsen in eerste instantie links naar jouw homepagina om daar bij jouw Merk te verstevigen. In tweede instantie plaatsen we links op de verschillende landingspagina's om zo jouw verschillende webpagina's voor de juiste keywords omhoog te pushen.
Algemeen kunnen we stellen dat bij het uitvoeren van alle voorgaande stappen de Rankings van meerdere zoekwoorden stap voor stap zal vooruit gaan, dit zal er op termijn voor zorgen dat steeds meer bezoekers op jouw website terechtkomen en zo dus potentiële klanten kunnen worden. Het voordeel is dat eens je de top posities hebt bereikt, het niet moeilijk is om deze vast te houden. Jouw website staat namelijk technisch in orde, bevat de juiste teksten en heeft voldoende interne links of verwijzingen om jouw autoriteit aan te tonen aan Google.
Alle optimalisaties kunnen wij als SEO expert voor jou in orde maken, dit zal er op termijn voor zorgen dat je in de toekomst gratis klanten krijgt. Contacteer ons vrijblijvend voor meer informatie.