SEO AUDIT
Wat houdt een SEO audit in?
Een SEO audit is een diepgaande analyse van jouw website waar vooral gekeken wordt in welke mate jouw website geoptimaliseerd is voor Google, Yahoo en Bing. Daarbij worden meerdere aspecten van je website geanalyseerd.
Wij onderzoeken de zoekwoorden en hoe jij online gevonden wordt. Hoe is het gesteld met de structuur van je website? Welke content is er reeds aanwezig op je site en wat is de kwaliteit van deze teksten?
Als linkbuilding expert gaan we ook een lijst maken van externe websites die naar jouw website verwijzen.
Ook alle technische optimalisaties gaan wij in kaart brengen.
Dit zijn allemaal vragen waar wij het antwoord op zoeken.
Hieronder gaan we uitgebreid oplijsten wat dit allemaal inhoudt.
Wat is het doel? Je krijgt een verslag met tips die zullen bijdragen om je online prestaties te verbeteren en je rankings in Google verhogen. Je kan zelf aan de slag met ons rapport.
Wij kunnen je zeker ook verder helpen om deze aanbevelingen stap voor stap aan te pakken.
Wij horen graag van jou!
Contacteer ons
Waarom een SEO-audit bij Maro Media?
- Objectieve audit met kwalitatieve tools
Wij gebruiken een combinatie van meerdere tools zoals Ubersuggest, Mangools, Google PageSpeed, Screaming Frog, Keyword Planner en meer. Zo krijgen we een ruime en objectieve kijk op jouw website. Daarnaast gaan we ook manueel de technische instellingen gaan bekijken op jouw website. - Concreet en direct toe te passen advies.
Je krijgt een overzicht van optimalisaties van jouw website, welke acties kan je uitvoeren om je website te optimaliseren. - Jouw strategische plan voor SEO
Onze audit kan je gebruiken als roadmap voor jouw SEO strategie. Je kan zelf alles gaan optimaliseren of je kan het aan ons overlaten. De combinatie van de twee is ook mogelijk. Jij geeft aan wat je zelf kan doen en wat je helemaal niet haalbaar ziet om zelf te doen.
Wat onderzoeken we in jouw SEO audit?
Wat inspecteren we allemaal bij het uitvoeren van een SEO audit?
We delen onze analyse op in 6 essentiële pijlers:
1. Technische SEO & performance
- Testen van de laadsnelheid van jouw website(Google PageSpeed)
- Is je website mobiele bruikbaar
- Zijn er indexatieproblemen (robots.txt, canonical tags, sitemaps)
- Is er een schema file of structured data voor je website aanwezig?
- Hebben de afbeeldingen het .webp formaat
2. Inhoud & zoekwoordfocus
- Hoe is de paginastructuur en welke headings zijn er op de verschillende pagina's (H1, H2, H3)
- In beeld brengen van de zoekwoorden. Zijn er voldoende landingspagina's?
- Duplicate content en dunne content bekijken?
- Interne links oplijsten en advies geven wat beter kan.
- Zijn er kansen om de content nog te verbeteren?
3. Metadata
- Zijn de meta titles en descriptions juist ingesteld. De lengte en inhoud controleren.
4. Autoriteit & linkprofiel
- We maken een analyse van jouw backlinks via Majestic & Mangools
- Interne en externe linkstructuur
- We brengen toxic links in beeld. Zijn er voor de hand liggende kansen voor linkbuilden?
5. Concurrentie-inzicht
- Hoe scoort jouw website ten opzichte van jouw top 3 directe concurrenten?
- Welke zoekwoorden mis je nog t.o.v. hen?
- Waar kan jij makkelijk beter doen dan hen.
6. E-E-A-T & contentkwaliteit
- We bekijken de expertise, authoriteit & trust signalen
- Hoe zijn jouw pagina's geschreven?
- Hoeveel reviews en vermeldingen heb jij op het internet?
Welke tools gebruiken we voor een SEO audit?
- Ubersuggest & Mangools
Welke technische fouten zitten er op je website? Hoe is jouw backklinkprofiel en dat van de concurrenten? Wat zijn de domeinscores van deze websites?
- Google PageSpeed Insights
We analsyeren jouw website en krijgen te zien hoe snel je website is en hoe hij overall presteert.
- Screaming Frog
Via deze tool kunnen we jouw volledige sitearchitectuur crawlen
- Google Search Console & Keyword Planner –
We kunnen nog extra zoekwoorden achterhalen via live data van jouw website
"A fool with a tool is still a fool"
- Grady Booch
"Wij combineren tools met strategisch inzicht”
- Maro Media
Onze tools die wij gebruiken
We gebruiken een slim samengesteld pakket van krachtige, maar toegankelijke tools zoals:
- Ubersuggest & Mangools – zoekwoorddata, backklinkprofielen en domeinscores
- Google PageSpeed Insights & Web.dev – voor snelheid en prestaties
- Screaming Frog – om de volledige sitearchitectuur te crawlen
- Google Search Console & Keyword Planner – voor echte data van jouw site

Wat krijg je van ons?
- Een diepgaande SEO audit en bijbehorend rapport
- We geven advies op maat van jouw gestelde doelen (leads, traffic, conversies)
- 30 minuten videobelbespreking + Q&A
- Optionele opvolging van het plan van aanpak
Voor wie is deze audit?
Onze SEO-audits zijn bestemd voor:
- Kleine en middelgrote bedrijven en grote bedrijven zonder eigen SEO consultant
- Webdesigners of marketeers die een website van hun klant willen optimaliseren
- Startups die hun SEO op orde willen om te kunnen groeien
- Marketing bureaus die een externe
SEO specialist zoeken
Onze SEO audit schetst een volledig beeld van alle positieve en negatie kanten die er zijn aan jouw website, daarmee kan je concreet aan de slag.