SEO MARKETING


SEO Marketing haalt meer klanten uit Google zonder advertenties


Goede SEO marketing werkt dag en nacht voor je en je hoeft niet per klik te betalen.”


Je wil meer bezoekers naar je website aantrekken. Maar adverteren wordt steeds duurder, en zodra je stopt met betalen dan stopt ook het verkeer.


Daarom is SEO marketing een aan te raden alternatief. Op deze manier kan je organisch hoger scoren in Google. Zodat je zonder advertenties je ideale klant toch naar je website kan doen surfen.

Wij horen graag van jou!

Contacteer ons

Wat is SEO marketing?


SEO staat voor Search Engine Optimization, (zoekmachineoptimalisatie)

Bij SEO marketing gebruik je die strategie om je bedrijf zichtbaarder te maken in Google.

Dit zorgt ervoor dat je website:

  • hoger scoort in de zoekresultaten
  • gevonden wordt op belangrijke en relevante zoekwoorden
  • meer bezoekers of potentiële klanten krijgen


En het mooie aan dit alles? Eens je website op nummer 1 staat is al je verkeer gratis. SEO is dus een investering op lange termijn.

Contacteer ons

Waarom is SEO marketing zo krachtig?


Mensen zoeken dagelijks naar oplossingen, producten of diensten zoals die van jou. En wie bovenaan de zoekresultaten staat in Google, krijgt logischerwijs de meeste kliks.

Positie Gem. % klikken
1 30%
2 15%
3 10%
4 <5%

Stel dat 1000 mensen per maand via Google zoeken naar “loodgieter Gent”. Als jouw website op 1 staat, krijg jij 300 bezoekers. Je concurrent op plaats 4 krijgt er amper 40.
SEO marketing is dus de kunst om die eerste plek te in te nemen.

De drie pijlers van SEO marketing


Goede SEO marketing rust op 3 onderdelen. Denk aan een tafel met 3 poten: als er eentje mist, valt het geheel om.

 1. Techniek

Je website moet goed gebouwd zijn: snel laden, mobiel werken, duidelijk gestructureerd. Denk aan:


  • oplossen van gebroken links (404)
  • aanwezigheid van SSL-certificaat (https)
  • duidelijke URL’s gebruiken
  • logische menustructuur hanteren


Tip: Test je site met Google PageSpeed of de mobiele test van Google.


2. Content


Het is belangrijk om de juiste vragen te beantwoorden. Een Google gebruiker stelt een vraag en Google wil dat de surfer het beste antwoord krijgt op deze vraag.

Goede content:

  • Gaat over relevante onderwerpen
  • Gebruikt de woorden die je doelgroep intypt
  • Is duidelijk gestructureerd (titels, paragrafen, opsommingen)
  • Is origineel, en geen copy-paste van een andere website


Voorbeeld: Iemand zoekt “wat kost zonnepanelen in 2025”. Als jouw artikel daar een helder, up-to-date antwoord op geeft dan is er een kans dat jouw artikel bovenaan de zoekresultaten zal staan.


3. Autoriteit (linkbuilding)


Google ziet jouw website als belangrijker als er andere websites zijn die naar jou linken. Vergelijk het met stemmen bij een verkiezing. Hoe meer betrouwbare sites jou “aanbevelen”, hoe hoger je website scoort.

Goede backlinks komen van:

  • Bedrijfspartners
  • Blogs binnen je sector
  • lokale nieuws- of bedrijvensites


Let op: kwantiteit is minder belangrijk dan kwaliteit. Liever 5 sterke dan 50 rommelige links.

Contacteer ons

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?


Number SEO (organisch) SEA (Google Ads)
Kosten Eénmalige investering Betalen per klik (blijvend)
Resultaten Duurt even, maar blijft lang Snel zichtbaar, tijdelijk effect
Vertrouwen Hoger (niet “gesponsord”) Lager (vaak genegeerd)
Klikratio 70–80% op organische resultaten 20–30% op advertenties

Een goede aanpak is dat je als bedrijf SEO en SEA combineert maar SEO levert je op lange termijn de meeste winst per euro op.

Hoe ziet een SEO marketingstrategie eruit?


Bij Maro Media werken we altijd met een plan op maat. Elke startsituatie is uniek en ook houden we rekening met de concurrentie.

Hoe pakken wij dit nu als SEO bureau aan:


1. Zoekwoordenonderzoek

Wat typt je doelgroep in? Welke vragen geven ze in Google in?

2. Technische audit

Hoe is je website snelheid, zijn er fouten, hoe mobielvriendelijkheid is je site,...


3. Contentplan

Welke pagina’s of blogs moeten er geschreven worden? Een unieke invalshoek is altijd interessant.


4. Optimalisatie

Zijn de titels goed ingesteld, hoe is de kwaliteit van de teksten, goede structuur, veel afbeeldingen, snelheid…


5. Linkbuilding

Streef ernaar om backlinks op te bouwen vanuit betrouwbare bronnen.


6.Monitoring & bijsturing

We volgen rankings op en sturen bij waar dit nodig is.

Veelgestelde vragen over SEO marketing


Hoe lang duurt het voor ik resultaat zie?
Meestal zie je de eerste verandering in ranking al na 4 tot 6 weken, maar het volledige resultaat zie je pas na enkele maanden. SEO is te vergelijken met een marathon, geen sprint. Soms is er al resultaat na dagen maar dat hangt voornamelijk af van hoe snel Google jouw optimalisaties oppikt.


Is SEO duur?
Nee. Het vraagt zeker en vast een investering, maar de ROI op lange termijn kan enorm zijn. Eén goede SEO-pagina kan ervoor zorgen dat je jaren gratis verkeer en leads krijgt.


Kan ik zelf mijn SEO doen?
Ja, je kan veel zelf doen. Als je tijd en zin hebt om één en ander uit te zoeken en te proberen.  Maak zeker gebruik van tools als
Google Search Console en Mangools. Maar een sterke strategie en uitvoering vragen vaak ervaring en tijd.


Moet ik elke week nieuwe content maken voor SEO?
Het is vooral belangrijk dat je de frequentie kan volhouden. Je schrijft beter elke 14 dagen 1 blog dan de eerste maand 4 blogs en dan pas om de 3 maanden een nieuwe. Onthoud ook dat kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit. Een goede pagina die perfect aansluit bij wat mensen zoeken, kan jarenlang bovenaan in Google staan. Wel is het aan te raden om af en toe je bestaande content up te daten. Dit heeft Google graag.


Is SEO ook aan te raden voor lokale bedrijven?
Dit is zeker een aanrader! Lokale SEO is zelfs een van de krachtigste vormen. Denk aan zoekopdrachten zoals “barbier Gent” of “loodgieter Aalst”. Als je lokaal actief bent, zorg dan ook zeker voor een goed ingevuld
Google bedrijfsprofiel.

Klaar om te scoren met SEO marketing?


Bij Maro Media helpen we bedrijven graag verder om meer klanten aan te trekken uit Google gebruik te maken van betalende advertenties.

Onze aanpak is altijd transparant. Onze klanten weten wat we doen, hoe we het doen, wat de VOLLEDIGE kostprijs zal zijn en wat ons einddoel is.
Wil je eens samen met ons kijken hoe het met jouw SEO marketing is gesteld?

Contacteer ons