SEO CONSULTANT
Waarom samenwerken met een SEO Consultant
Wij helpen mensen snappen hoe Google werkt. Als iemand iets opzoekt, wil je natuurlijk dat jouw website bovenaan komt te staan. Zo klikken meer mensen op jouw site, en krijg je meer klanten. Dat doen we met iets wat SEO heet. Dat betekent: je website slim maken voor zoekmachines.
Bij Maro Media helpen we elke dag bedrijven die beter gevonden willen worden op het internet. We weten goed hoe het moet, omdat we er al lang mee bezig zijn. We zorgen ervoor dat de juiste mensen jouw website kunnen vinden. Simpel gezegd: wij zorgen dat je opvalt in Google!
In een notendop uitgelegd:
- We bekijken hoe je website vandaag scoort in zoekmachines zoals Google, Bing of Yahoo. We brengen kansen en knelpunten in kaart.
- We geven gericht advies over hoe je website beter gevonden kan worden. Denk aan technische optimalisatie, sterke contentcreatie en doordachte linkbuilding.
- We werken nauw samen met jou (of jouw team) om de juiste stappen uit te voeren. Zo bouwen we aan een duurzame stijging in je online zichtbaarheid en trek je meer kwalitatief verkeer aan – zonder afhankelijk te zijn van advertenties.
Bij Maro Media proberen we SEO helder te maken voor onze klanten. Wij zijn een
digitaal marketingbureau dat alles uitlegt in mensentaal zodat onze klant duidelijk weet waarvoor hij betaalt en wat hij daarvoor in de plaats mag verwachten.
Wij horen graag van jou!
Contacteer ons
Wij krijgen een 5.0 op Google uit 12 beoordelingen⭐⭐⭐⭐⭐
Ervaring
Met onze ervaring hebben we al meer dan 100 bedrijven geholpen met hun SEO
Duidelijk en transparant
We staan voor een transparante en duidelijke manier van werken. Je weet wat we voor jou doen.
Rapportage
We houden al onze acties bij en rapporteren dit aan onze klanten zodat die mee het proces kunnen opvolgen. .
Hoe werkt het?
We leggen het graag uit a.d.h.v. een voorbeeld. Een klant van ons heeft een takeldienst in Antwerpen.
Deze klant krijgt dagelijks aanvragen gewoonweg omdat zijn SEO succesvol is. We hebben een traject met dit bedrijf doorlopen.
Nu krijgt hij als het ware elke dag gratis leads, hij hoeft daar niks meer voor te doen en niks meer voor te betalen. Zijn website genereert veel oproepen door bovenaan te staan in Google. Mocht je ons contacteren voor een SEO consultant, vraag zeker nog naar andere voorbeelden, we hebben er meerdere.

Enkele statistieken
Bezoekers
Volgens een onderzoek van Bright Edge komt 53% van alle website bezoekers via organische zoekresultaten.
Dus meer dan de helft van alle mogelijke bezoekers trek je aan als je bovenaan Google staat. Dit is meer dan alle andere online kanalen zoals Meta, Google ads en Youtube samen.
ROI
De ROI of return on investment bij SEO is 22:1, dus voor elke euro die je investeert, krijg je er op lange termijn €22 terug. Vaak wordt SEO aanzien als een kost terwijl het in feite een investering is op lange termijn. Het zorgt ervoor dat je gratis klanten zal krijgen die je maand na maand extra omzet zullen opleveren. SEO zorgt voor de grootst mogelijke ROI. Het enige nadeel is dat je eerst moet investeren om pas na een langere termijn dit terugbetaald te krijgen.
Wat zeggen onze klanten op Google?
Hoe gaat een SEO consultant te werk?
Een goede SEO consultant start altijd met een grondige SEO-audit. Daarbij nemen we jouw website volledig onder de loep om fouten op te sporen die je ranking in Google negatief beïnvloeden. We gaan dit documenteren zodat we nadien stapsgewijs kunnen optimaliseren. We controleren onder andere:
- De technische opbouw van alle pagina’s (zoals titels, omschrijvingen, koppen, url’s en broken links).
- Jouw
linkprofiel: hoeveel backlinks heeft je site en hoe verhoudt dat zich tot je concurrenten?
- De pagina’s zelf: zijn er onnodige of lege pagina’s die per ongeluk online staan?
- De omvang van je website: hoeveel pagina’s heb je in vergelijking met de concurrentie? Is een uitbreiding van het aantal pagina's nodig?
- De
laadsnelheid: dit is extreem belangrijk, zeker nu meer dan 70% van het verkeer mobiel is.
- De afbeeldingen: we checken of ze geoptimaliseerd zijn en of ze het moderne
webp-formaat gebruiken.
- Social media profielen: Naar vertrouwen toe voor nieuwe klanten is dit belangrijk. Ook om jouw SEO extra kracht bij te zetten doe je er goed aan om andere social media kanalen aan te maken. Als je er zelf niet toe komt dan kan je je sociale media uitbesteden aan een social media bureau. We verstaan volkomen dat naast je bedrijf runnen het social media beheer soms ver te zoeken is.
Daarna volgt een zoekwoordenonderzoek. We gaan op zoek naar de termen waarop jouw toekomstige klanten daadwerkelijk zoeken. We focussen op zoekwoorden met een hoge intentie om te kopen en zoeken ook naar interessante long tail keywords. Die laatste worden vaak over het hoofd gezien door je concurrenten en kunnen je verrassend snel extra bezoekers opleveren.
Op basis van de
audit
en het
zoekwoordenonderzoek
werken we een
strategie op maat van jouw bedrijf uit. Dat is een gedetailleerd plan van aanpak waarin we alle nodige verbeteringen oplijsten. De uitvoering kan door jouw team gebeuren, door ons, of we verdelen de taken. Geen enkele website en geen enkele sector is hetzelfde, dus ook jouw SEO-aanpak is altijd volledig op maat. Er bestaat simpelweg geen one-size-fits-all oplossing.
Welke resultaten mag je verwachten van een SEO consultant?
Ons doel is om jouw website zo hoog mogelijk te laten scoren in Google. We mikken in eerste instantie om een plaats in te nemen in de top 3 positie.
Daarna willen we altijd streven om de eerste plaats in Google te bemachtigen. We kunnen op voorhand geen termijn bepalen omdat er te veel factoren inspelen op het resultaat.
Na een concurrentieanalyse kunnen we wel een inschatting proberen te maken van de duur van het traject.
Als einddoel hebben wij als seo consultant maar één ding en dat is jouw telefoon doen rinkelen, meer aanvragen via jouw mailbox te ontvangen of meer verkoop te genereren.