ADVERTEREN OP SOCIALE MEDIA


Wat is adverteren op social media


Adverteren op social media betekent eenvoudigweg dat je via betaalde advertenties reclame maakt voor jouw bedrijf. Dit kunnen zowel producten zijn maar ook diensten. Je kan producten in de kijker zetten van jouw webshop maar ook artikelen uit jouw fysieke winkel. Ook bij het aanbod van jouw diensten kan je alle diensten aanprijzen maar evengoed één aspect van jouw bedrijf waar je meer klanten wil voor aantrekken.


Je betaalt dus een zelf te bepalen bedrag aan het social media platform zoals bijvoorbeeld:

  • Facebook (Meta)
  • Instagram (Meta)
  • Pinterest
  • Youtube (Google)
  • Linkedin
Wij horen graag van jou!

Contacteer ons

Waarom adverteren op Social Media?


Waarom zou je gaan adverteren op social media? Waarom kan je niet gewoon gratis berichten plaatsen op deze platformen?  Het is zeker een mogelijkheid om via een kwalitatief social media beheer te proberen nieuwe klanten aan trekken. Je maakt mooie posts en plaatst die online en vraagt aan al jouw vrienden en kennissen om deze berichten te delen. Het probleem hierbij is dat je steeds dezelfde mensen bereikt. En in het begin worden die berichten inderdaad massaal gedeeld maar dit zwakt af naarmate de tijd verstrijkt.


Dit zijn de voordelen van adverteren op social media:

  • Social media advertenties bereiken in korte tijd een groot en specifiek publiek.
  • Je kan exact adverteren op interesses, leeftijd en locatie.
  • De resultaten zijn direct meetbaar dankzij duidelijke statistieken.
  • Het advertentiebudget is volledig flexibel en op jouw maat in te stellen.
  • Merkbekendheid en online zichtbaarheid nemen snel toe.
  • Nieuwe klanten aantrekken wordt eenvoudiger door de juiste targeting.
  • Likes, reacties en shares geven je meer inzicht in je doelgroep.
  • Campagnes kunnen getest, aangepast en geoptimaliseerd worden.


Nadelen adverteren op social media:

  • De concurrentie wordt steeds groter, waardoor advertenties vaak duurder worden.
  • Resultaten stoppen meteen zodra je het advertentiebudget uitschakelt.
  • Gebruikers kunnen advertenties soms als storend of opdringerig ervaren.
  • Zonder een duidelijke strategie kan je budget snel verspild worden, vraag advies aan een social media ads expert
  • Het beheren en optimaliseren van campagnes vraagt tijd en expertise.