ADVERTEREN OP FACEBOOK
Adverteren op Facebook? Dat kan!
Of je nu een startende ondernemer bent, een kleine zelfstandige of jarenlange ervaring hebt: nieuwe klanten heb je altijd nodig. De sociale media zijn de ideale manier om die te vinden, alleen is het niet gemakkelijk om op te vallen tussen bekende merken.
Bovendien wil jij je focussen op het runnen van jouw bedrijf en heb je je handen vol aan de dagdagelijkse werking ervan. Misschien mis je de energie of heb je simpelweg geen tijd om aan de slag te gaan met sociale media. Misschien wil je wel adverteren op Facebook, maar heb je geen idee hoe eraan te beginnen?
Geen nood! Wij van Maro Media kunnen jou helpen om je sociale media uit te besteden en te
adverteren op Facebook!

Wij horen graag van jou!
Contacteer ons

Waarom adverteren op Facebook?
Adverteren op Facebook is effectief vanwege de grote, specifieke doelgroepen die je kunt bereiken, de flexibiliteit in budgetten, de gedetailleerde meetbaarheid van resultaten, en de mogelijkheid om op verschillende momenten in de customer journey te interageren met potentiële klanten.
Het platform stelt bedrijven in staat naamsbekendheid op te bouwen, vraag te genereren en de groei van hun merk te stimuleren door gerichte advertenties te tonen aan de juiste personen. En hoewel je af en toe hoort dat Facebook steeds minder bezoekers trekt, heeft het nog steeds een groot potentieel.
Op Facebook zonder advertenties?
Vooraleer je jouw marketingbudgetten onder de loep neemt, toch even dit. Je kan ook op een organische manier Facebook inzetten, dus zonder directe advertenties. We overlopen welke stappen je dan best zet:
Zorg voor krachtige content
Kies voor kwalitatieve content. Denk hierbij aan merkgerelateerde content en schrijf relevante informatie voor jouw branche. Vergeet daarbij geen hashtags te gebruiken. Bovendien: persoonlijke branding is hierbij belangrijker dan ooit.
Betrek jouw community
Door het gebruik van interactieve formats zoals stories of reels betrek je jouw volgers bij het uitbouwen van jouw merk op social media zoals Facebook. Ga met hen in gesprek en reageer ook op negatieve comments. Begin klein, denk groot.
Plan, plan, plan!
Verspreid je content, post regelmatig en op het juiste tijdstip. Om te voorkomen dat je de hele tijd bezig bent met je socials, is het best om al je content vast te leggen, te maken en te plannen op hetzelfde moment. Op die manier behoud je jouw focus en rode draad.
Facebook liever uitbesteden?
Je beseft het maar al te goed: adverteren op Facebook is een goed idee. Alleen: je komt er niet toe wegens gebrek aan tijd of energie. Of je weet niet goed hoe te starten.
Redenen genoeg dus om jouw Facebook uit te besteden!
Wees gerust, wij van Maro Media regelen het voor je.
Wij nemen jouw social media volledig uit handen, zodat jij je kunt focussen op wat echt belangrijk is: jouw bedrijf. Samen bepalen we of we inzetten op een
organische strategie (zonder betaalde advertenties) of dat we gebruikmaken van
Facebook ads voor snellere en gerichte resultaten.

De aanpak van Maro Media
Wij beheren jouw profiel op Facebook omdat die een breed publiek aanspreekt en optimaal bijdraagt aan jouw online zichtbaarheid. Dat kan zowel organisch als met advertenties.
Kiezen voor organische groei en zichtbaarheid
Het is jouw bedrijf, dus ook jouw Facebook-profiel. Daarom zetten wij in op goede samenwerking en vlotte communicatie. Zo gaan wij te werk:
- Visie bespreken: wat is de focus en welke boodschap wil je overbrengen?
- Strategie bepalen: hoe vaak posten we en welke tone of voice past bij jouw merk?
- Sterke visuals creëren: aantrekkelijke afbeeldingen en video’s die opvallen.
- Pakkende captions schrijven: teksten die engagement en interactie stimuleren.
- Goedkeuring door de klant: Alles wordt vooraf afgestemd.
- Posts
inplannen voor de hele maand: Zo ben je altijd vooruit aan het werken. Bij een vaste social media strategie zorgen we ervoor dat alle posts voor de komende maand vóór de 14e klaarstaan.
Kiezen voor advertenties op Facebook
Heb je liever snel resultaat? Kies dan voor Facebook advertenties!
Wil je niet alleen zichtbaarheid, maar ook directe leads, meer websitebezoekers of meer conversies? Dan zijn social media advertenties een krachtige tool. Ook hier gaan we stap voor stap te werk:
Opzetten van een advertentieaccount op Facebook en alles handmatig instellen
Doelgroep bepalen op basis van:
- Locatie
- Leeftijd
- Geslacht
- Beroep
- Interesses
- Online surfgedrag
Visuele content maken (indien nodig):
- Afbeeldingen
- Video’s
- Diashows
- Carrousels
Advertentieteksten schrijven die aanspreken en converteren.
Leadformulieren aanmaken voor directe contactgegevens (indien relevant)
Advies over advertentiebudget per dag/maand
A/B testing uitvoeren om de beste strategie te bepalen
Samen het campagnedoel vaststellen:
- Leads genereren
- Meer websiteverkeer
- Groter bereik
- Meer conversies/verkoop
Pixel installeren (voor conversie-tracking)
Continu bijsturen voor het beste resultaat
Retargeting inzetten om eerdere bezoekers opnieuw te bereiken
Effectieve CTA
bepalen (Call-to-Action)
Kies voor Maro Media
Kortom, met onze expertise zorgen we ervoor dat jouw Facebook profiel moeiteloos draait en optimaal presteert.
Dus, organisch groeien of
adverteren op Facebook? Maro Media is jouw antwoord!